Kurz2 - Kapitola9

17. června 2007 v 15:59 | http://www.sweb.cz/kurz_evt/ |  Programování pro WinCE

4.10 Zvuky

Dnešním úkolem v našem společném postupu programem bude doplnění zvukového efektu do hry. Pokud jste někdy hráli hru "Patnáct" s plastikovým nebo jiným hracím polem, možná si vzpomenete, že hrací kostky o sebe pěkně ťukaly. My si doplníme takové klepnutí při dokončení pohybu kostky.
Zde si můžete stáhnout soubor s klepnutím, nebo můžete použít jiný zvuk ve formátu .wav, který se vám líbí (ne moc rozsáhlý :-) !):
klepni.wav
Soubor si uložte do pracovního adresáře, kde máte soubory projektu Fifteen.
Práci zahájíme tím, že se pokusíme zvuk dostat do souboru vlastního programu - do zdrojů (resources). Jedná se o poměrně malý soubor (něco přes 1 kB), takže nám vlastní program moc nenaroste:
  1. Pravým tlačítkem myši klepněte na složku Fifteen resources
  2. Vyberte položku Import...
  3. Jako typ souboru zvolte Wave Files (.wav)
  4. Vyhledejte soubor klepni.wav (nebo jiný, který jste si zvolili)
  5. Potvrďte tlačítkem Import
Ve Fifteen resources byste měli objevit novou složku "WAVE" obsahující jedinou položku IDR_WAVE1. Aby se nám s ní lépe pracovalo, změníme si její jméno:
  1. Pravým tlačítkem klikněte na IDR_WAVE1
  2. Vyberte si Properties
  3. Změňte ID na "KLEPNUTI" - viz obrázek

obr. 49 Úprava ID zvuku
Soubor je nyní součástí zdrojů - směle jej můžeme použít. K tomu nám poslouží funkce PlaySound, kterou doplníme do zpracování zprávy WM_TIMER do části, kdy se kostka dostala do posledního kroku:
   if (nStep==8) {
// Tuknuti na konci posunu
if (dwZvuk) PlaySound(TEXT("KLEPNUTI"),hInst,SND_RESOURCE|SND_SYNC);
// Ukoncim posouvani...
...
Informace k funkci PlaySound obdržíte v Helpu. Doplnění tohoto řádku však není dostačující. Při pokusu o překlad by asi se objevilo hlášení o chybě. PlaySound je součástí knihovny mmsystem. Proto vložte do čela souboru další příkaz...
#include "mmsystem.h"
... s hlavičkovým souborem zahrnujícím tuto funkci.
Můžete se pokusit program přeložit a spustit. Volbou Options->Sound byste nyní měli zapínat nebo vypínat libozvučné ťukání podle vašeho přání.

Co bychom si měli z této lekce zapamatovat?

  • Do zdrojů (resources) je možné vložit i jiné typy dat.
  • Pro přehrání zvuku slouží funkce PlaySound.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.