Kurz4 - Kapitola10

17. června 2007 v 15:36 | http://www.sweb.cz/kurz_evt/ |  Programování pro WinCE

6.10 Obrázková tlačítka

Program by vám měl už plně fungovat, jak alespoň doufám...
Slíbil jsem vám však ještě malý bonus navíc. Tímto bonusem budou 2 tlačítka s nakreslenými obrázky - "Learn" a "Save".
Způsob jejich vytvoření je trochu odlišný proti "velkým Windows". Tlačítka, která obsahují obrázek vzniknou jako uživatelsky vykreslovaná - Owner draw. Pro správnou funkci je nutné nachystat 4 různé grafické předlohy různých stavů tlačítka - stavy, kdy je funkční, s fokusem, stlačené a nedostupné. Velikost obrázku musí být stejná jako tlačítko včetně rámu. V mém případě to bylo 62 x 23 bodů. Do zdrojů programu vložte 4 obrázky (obrázek "X" sice nebude používán - tlačítko nikdy nebude nedostupné). Jméno obrázku musí být v uvozovkách např. "LearnU" a názvy musí být stejné jako Caption tlačítka a doplněné o písmeno:
Stav tlačítkaObrázekJméno
Funkční"LearnU"
S fokusem"LearnF"
Stlačené"LearnD"
Nedostupné"LearnX"
Ve třídě CIRRmtCntDlg přidejte členskou proměnou typu CBitmapButton se jménem LearnBut. Přejděte do místa definice funkce OnInitDialog a tam vložte řádek:
   LearnBut.AutoLoad(IDC_LEARN,this);
Na závěr je ještě potřeba zaškrtnout na kartě Styles vlastností tlačítka "Learn" vlastnost Owner draw.
Stejným postupem můžete "pokreslit" i tlačítko "Save".
Stav tlačítkaObrázekJméno
Funkční"SaveU"
S fokusem"SaveF"
Stlačené"SaveD"
Nedostupné"SaveX"
Protože jste si asi zvolili jinou velikost tlačítek než já, nedávám k dispozici obrázky pro použitá tlačítka. Měli byste je vytvořit sami podle svých tlačítek.
A tím jsme tvorbu dálkového ovládače ukončili. Nebylo to ani moc obtížné...
... Nebo ano?

obr. 75 Hotový program

Co bychom si měli z této lekce zapamatovat?

  • Tlačítko s obrázkem je možné vytvořit jako uživatelsky vykreslované.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.